Web Content Viewer
Декларация за достъпност
Методология за наблюдение и проверки на достъпността на съдържанието на интернет страниците и мобилните приложения
Приложение № 9
ДЕКЛАРАЦИЯ ЗА ДОСТЪПНОСТ
РАЗДЕЛ 1
Община Роман
се ангажира да осигури достъп до интернет страницата си за максимално широка група потребители независимо от използваните технологии и умения. Ние активно работим за подобряване на достъпността и използваемостта на сайта, като се придържаме към наличните стандарти и добри практики.
В съответствие с чл. 58в от Закон за електронното управление (доп. ДВ. бр.102 от 31 декември 2019 г.) и чл. 39 и 39а от Наредба за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги (изм. и доп. ДВ. бр. 4 от 14 януари 2020 г.)
Настоящата декларация за достъпност се отнася до уебсайта на адрес: https://roman.egov.bg
Стандарт, който е спазен за осигуряване на достъпно съдържание:
Този сайт се възпроизвежда коректно в наличните към момента интернет браузъри и използването му гарантира съвместимост и с бъдещите нови или подобрени браузъри.
I. Статус на съответствие
Този сайт се стреми да покрива ниво на достъпност според последните стандарти на World Wide Web Consortium, като използва най-добрите практики и техники. Ние непрекъснато работим за постигането на високи стандарти на достъпност и използваемост на съдържанието в него.
II. Недостъпно съдържание
Макар да се стремим да осигурим съвместимост с наличните стандарти за достъпност, това невинаги е възможно във всеки един аспект. Техниките за разработка и достъп до интернет се развиват с бързи темпове, което понякога прави някои от стандартните изисквания за достъпност излишни. В този смисъл ние непрекъснато работим за постигането на високи стандарти на достъпност и използваемост на съдържанието в него.
Изготвяне на настоящата декларация за достъпност
Дата на първоначално изготвяне на декларацията: 23.10.2020г.
Дата на ежегодна актуализация (преразглеждане) на декларацията: 18.03.2022г.
Дата на актуализация на декларацията след извършена оценка и съществено преработване на уебсайта или мобилното приложение: 18.03.2022г.
Метод, използван за изготвяне на декларацията: Методът, използван за изготвяне на настоящата декларация е самооценка.
Обратна информация и данни за контакт: Ако срещнете затруднения докато работите с https://roman.egov.bg или https://roman.bg или част от съдържанието не е достъпно за Вас, моля свържете се с нас и опишете проблема – това ще ни помогне да направим подобрения.
Aдрес за предоставяне на обратна информация (сигнали) и предложения относно достъпността на този уебсайт: roman@roman.bg
Процедура по прилагане
Сигнали, подадени по реда на Закона за електронното управление (ЗЕУ) за нарушения на изискванията за достъпност на съдържанието на интернет страницата на Община Роман, се подават в Центъра за административно обслужване (ЦАО), всеки работен ден от 8:00ч. до 17:00ч. на адрес: гр. Роман, бул. „Христо Ботев“ № 132, деловодство или се изпращат чрез лицензиран пощенски оператор; по електронен път на roman@roman.bg.
Сигналът се разглежда в срок до един месец от постъпването му, като в същия срок се подготвя и отговорът, които съдържа описание на предприетите действия и мерки за отстраняване на нарушението на достъпността и срокът, в който посочените нарушения за достъпност ще бъдат отстранени, или мотивиран отказ, в случаите когато искането е прието за неоснователно и незаконосъобразно.
Когато подалия сигнала е посочил електронна поща, отговорът се изпраща, подписан с удостоверение за квалифициран електронен подпис, а в останалите случай – на хартиен носител, на посочения в сигнала адрес. Когато е посочен неверен или несъществуващ адрес, информацията се смята за получена от датата на изпращането и.
Жалби по реда на чл. 58г, ал. 2 от ЗЕУ за неизпълнение на изискванията за достъпност или за неспазване на процедурата за разглеждане на сигнали по т. 1, се подават до председателя на Държавна агенция „Електронно управление“, на адрес: ул. „Ген. Йосиф В. Гурко“ 6, София 1000 или по електронен път на mail@e-gov.bg
Съгласно чл. 60а от ЗЕУ, контролът върху съответствието на съдържанието на интернет страниците и мобилните приложения с изискванията за достъпност по чл. 58в от ЗЕУ, се осъществява от председателя на Държавна агенция „Електронно управление“.
РАЗДЕЛ 2
Община Роман
се ангажира да увеличи цифровата достъпност до уебсайта, които поддържа, като осигури по-висока степен на достъпност и предвижда мерки за отстраняване на проблема с недостъпното съдържание.
Дата на публикуване на уебсайта и/или мобилното приложение: |
26.10.2020г. |
Дата на последната актуализация на уебсайта и/или мобилното приложение вследствие на съществено преработване на тяхното съдържание: |
18.03.2022г. |